بازی ویدئویی

سازندگان به مدت چهار سال از بازی The Callisto Protocol پشتیبانی می‌کنند

بر اساس اظهارات یکی از مدیران استودیو استرایکینگ دیستنس، به نظر می‌رسد که سازندگان با انتشار بسته‌های الحاقی مختلف، به مدت چهار سال از بازی The Callisto Protocol پشتیبانی می‌کنند.

سال گذشته بود که گلن اسکافیلد، خالق مجموعه پرطرفدار Dead Space، از جدیدترین ساخته علمی تخیلی خود تحت عنوان The Callisto Protocol پرده برداشت. این اثر که در واقع یک بازی سوم شخص در سبک ترس و ماجراجویی بوده، در حال حاضر مراحل ساخت و توسعه خود را با استفاده از موتور قدرتمند آنریل آنجین ۵ در استودیو استرایکینگ دیستنس (Striking Distance) طی می‌کند و در اواخر پاییز پیش‌رو به دست بازیکنان خواهد رسید.

در همین راستا، ساعاتی پیش آقای مارک جیمز، مدیر ارشد فناوری‌های استودیو استرایکینگ دیستنس، در گفت‌وگویی اعلام کرد که کار تیم سازنده در زمان انتشار بازی به پایان نمی‌رسد، بلکه تازه ماجرای اصلی آغاز شده و به لطف انتشار بسته‌های الحاقی متعدد، از این عنوان به مدت چهار سال پشتیبانی خواهد شد. به گفته این مدیر خلاق، ظاهرا جهان بازی طوری خلق شده که امکان گسترش آن وجود دارد. در واقع، سازندگان روی ساخت و عرضه بسته‌های الحاقی سرمایه‌گذاری می‌کنند تا این آی‌پی به یک فرنچایز ارزشمند تبدیل شود.

مارک جیمز در این خصوص توضیح می‌دهد:

دید ما نسبت به این بازی طوری است که باید از آن پشتیبانی کنیم. ما روی بسته‌های الحاقی سرمایه‌گذاری خواهیم کرد. بعد از انتشار بازی، به مدت چهار سال از آن پشتیبانی می‌کنیم. ما جهان بازی را طوری خلق کردیم که بتوان آن را گسترش داد و این دنیا قابل اکتشاف است. این جهان می‌تواند داستان‌های متفاوتی را بازگو کند. از این رو، ما می‌خواهیم این اتفاقات جدید را در قالب بسته‌های الحاقی به بازی اضافه کنیم.

در ادامه، مدیر ارشد فناوری‌های استودیو استرایکینگ دیستنس خاطرنشان کرد که ساخت یک آی‌پی جدید همواره هزینه‌بر بوده و زمانی که یک استودیو یک بازی کاملا جدید خلق می‌کند، سعی بر این دارد تا آن را به یک فرنچایز تبدیل کند. بسیاری از تحلیل‌گران بر این باور هستند که گفته‌های مارک جیمز به نوعی به ساخت دنباله کالیستو پروتکل اشاره می‌کند. هرچند، تحقق این موضوع به موفقیت بازی اول بستگی خواهد داشت. او در این زمینه می‌گوید:

دوست داریم که بازی کالیستو پروتکل به عنوان یک فرنچایز در نظر بگیریم. زمانی که هر استودیو یک آی‌پی جدید خلق می‌کند، تمایل دارد تا آن را به دید یک مجموعه برای سرمایه‌گذاری نگاه کند. ساخت یک آی‌پی جدید همواره پرچالش و هزینه‌بر بوده، پس ما همیشه در تلاش هستیم تا در ممکن از آن استفاده کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا