چه انتظاری از بازیهای استودیو بایوور Dragon Age 4 و Mass Effect 4 در ۲۰۲۲ داریم؟

احتمال اینکه جدیدترین بازیهای استودیو بایوور در سال جاری میلادی معرفی شوند و اطلاعات بیشتری از آنها منتشر شود، بسیار بالا است. برای مثال عناوینی مانند بازی Dragon Age 4 و همچنین Mass Effect 4 از مواردی هستند که احتمال معرفی آنها در ۲۰۲۲ خواهد بود. با این وجود، چه انتظاراتی از روند طراحی و عرضه این عناوین و پروژههای آینده استودیو بایوور داریم؟
در گذشته بازیهای استودیو بایوور نمونههای بارز داستانهای جذاب و حماسی، با گیم پلی بینظیر در سبک RPG یا همان نقشآفرینی بودند. با این حال، رفته رفته این روند کنار زده شد و میتوان گفت که سالهای اخیر، هرگز دوران شکوه و درخشش تیم سازنده در این استودیو نبوده است. بازی Mass Effect: Andromeda در حقیقت این روند شکست خوردن را شروع کرد و سپس عرضه عنوانی به نام Anthem به کلی نام و خاطره بایوور را به گور برد! با این وجود، بعد از این اتفاق و کنسل کردن ساخت نسخه 2.0 این بازی، ظاهرا سر سازندگان به سنگ خورده و بایوور در مسیر درستی قرار دارد.
در حقیقت افرادی که به تازگی به دنیای گیم آمدهاند و اطلاعات چندانی را هم از بازیهای قدیمی استودیو بایوور نداشتند، در سال گذشته و با عرضه عنوان ریمستر Mass Effect: Legendary Edition دیدند که بایوور تا چه حد میتواند در ساخت بازیهای شگفتانگیز و جذاب، کاربلد باشد. این کالکشن در واقع به همه این نکته را یادآور شد که گرچه این استودیو طی چند سال گذشته کاملا بدشانسی آورده و روی عرضه پروژهای بزرگ کار نکرده، اما همچنان توانایی طراحی بهترینها در سبک خاص خود را دارد. به همین دلیل هم سال ۲۰۲۲ برای بایوور و طرفداران بازیهای آن بسیار مهم خواهد بود؛ چراکه احتمال انتشار اطلاعاتی از بازی مورد انتظار Dragon Age 4 و همچنین Mass Effect 4 در رویدادهای تابستانهای مانند E3 میرود.
با این وجود، هیچ بعید نیست که این عناوین هم معرفی شوند و دوباره وضعیتی که برای Anthem پیش آمده بود تکرار شود! به همین منظور هم در ادامه به مرور برخی انتظاراتی که از روند ساخت عناوین آینده استودیو بایوور میرود میپردازیم تا ببینیم چه برنامههایی برای آنها میتواند کارساز باشد.
برنامه بازیهای استودیو بایوور برای سال ۲۰۲۲
در سال ۲۰۲۱ گری مککی (Gary McKay)، منیجر استودیو بایوور اعلام کرد که آنها قصد دارند تا اعتمادی که از طرفداران سلب شده را یکبار دیگر به دست بیاورند. او اظهار کرد که پاندمی ویروس کرونا به شدت روی روند کارها تاثیرگذار بود اما سال ۲۰۲۱ باعث شد تا تمرکز کامل روی پروژهها قرار بگیرد. انتشار عناوین مختلف با عجله و همچنین بدون تمرکز روی طراحی و رفع مشکلات مربوط به آن، از مسائلی هستند که بایوور طی چند سال گذشته با آنها درگیر است. اما آیا این سازندگان در این استودیو میتوانند پروژه ساخت عناوین آینده خود را به درستی هدایت کند؟