بازی ویدئویی

چرخه عمر نینتندو سوییچ به این زودی‌ها به پایان نمی‌رسد

بر اساس اعلام مدیر ارشد شرکت نینتندو، کنسول هیبریدی نینتندو سوییچ هنوز در میانه چرخه عمر خود قرار دارد و به این زودی‌ها نباید منتظر ورود پلتفرم جدید آن‌ها به بازار باشید.

اوایل سال ۲۰۱۷ میلادی بود که شرکت نینتندو کنسول جدید خود به نام سوییچ را روانه بازار کرد. در ابتدا، گمان می‌رفت که این دستگاه توان رقابت با ایکس‌باکس و پلی‌استیشن را ندارد و تنها عده‌ی محدودی از جامعه‌ی بازیکنان را به خود جذب می‌کند. با این حال، به لطف حمایت نینتندو و انتشار بازی‌های جذاب و متنوع، سوییچ روز به روز پله‌های ترقی را طی کرد و در حال حاضر میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا به تجربه‌ی عناوین این کنسول پرداخته‌اند؛ موفقیتی که بدون شک فراتر از انتظارها بوده است.

ماجرا زمانی جالب‌تر می‌شود که علی‌رغم اتمام دوره نسل هشتم صنعت بازی‌های ویدیویی و عرضه‌ی کنسول‌های جدید ایکس‌باکس سری ایکس، ایکس‌باکس سری اس و پلی‌استیشن 5 به بازار، نینتندو سوییچ کماکان به روند رو به رشد خود ادامه می‌دهد. در این میان، آقای شونتارو فوروکاوا، مدیر ارشد نینتندو، در جلسه‌ی ارائه‌ی گزارش مالی سه ماهه‌ی اخیر شرکت که چندی پیش با حضور جمعی از مدیران و سرمایه‌گذاران برگزار شد، رسما اعلام کرد که چرخه‌ی عمر نینتندو سوییچ به این زودی‌ها به اتمام نمی‌رسد که این دستگاه هیبریدی به تازگی به میانه‌ی عمر خود رسیده است.

این مدیر خلاق معتقد است که برخلاف کنسول‌های قبلی نینتندو که از نظر تجاری در ششمین سال از عرضه‌ی خود عملکرد خوبی ندارند، کنسول هیبریدی سوییچ به روند رو به رشد خود ادامه داده و در طول سال جاری میلادی همچنان فروش قابل توجهی را در سراسر جهان تجربه خواهد کرد. بدون هیچ شک و تردیدی، انتشار بازی‌های جذاب و حمایت شماری از بازی‌سازان این پلتفرم تاثیر به‌سزایی در موفقیت آن داشته است.

شونتارو فوروکاوا در این زمینه توضیح می‌دهد:

نینتندو سوییچ هنوز در میانه چرخه عمر خود قرار دارد و سرعت فروش آن در طول سال جاری خوب و مطابق با انتظار است. سوییچ به راحتی می‌تواند الگوی کنسول‌های قبلی را بکشند. پلتفرم‌های قبلی ما در ششمین سال حضور خود در بازار با افت فروش زیادی روبه‌رو می‌شدند، اما سوییچ از این قاعده مستثنی بوده و روند رو به رشد خود را حفظ می‌کند.

در این میان، بهتر است بدانید که بر اساس گزارش اخیر نینتندو، چیزی در حدود ۱۰۳.۵۴ میلیون دستگاه نینتندو سوییچ از زمان عرضه تا پایان ماه دسامبر سال گذشته میلادی (برابر با دهم دی ماه) به فروش رسیده است. این در حالی است که در گزارش سه ماهه قبلی، آمار فروش کنسول برابر با ۹۲.۸۷ میلیون دستگاه اعلام شده بود. در واقع، شرکت ژاپنی نینتندو در طول سه ماه گذشته نزدیک به ۱۰.۶۷ میلیون سوییچ به فروش رسانده است. موردی که مهر تاییدی بر تداوم محبوبیت و استقبال بازیکنان از این پلتفرم هیبریدی می‌زند.

با دستیابی به چنین رقمی، سوییچ در نهایت از کنسول پرطرفدار Wii پیشی گرفت و جایگاه خود در میان موفق‌ترین و پرفروش‌ترین کنسول‌های کمپانی نینتندو را بهتر از همیشه کرد. البته، نینتندو DS با فروش ۱۵۴ میلیون واحدی، همچنان به عنوان محبوب‌ترین پلتفرم ژاپنی‌ها به شمار می‌رود. همچنین، فروش سوییچ از کنسول پلی‌استیشن ۱ نیز فراتر رفت و در گام بعدی به سراغ PlayStation 4 می‌رود؛ پلتفرمی که به تازگی فروش آن از ۱۱۶ میلیون دستگاه عبور کرد. ناگفته نماند که سوییچ هم از نظر تعدادی و هم از نظر دلاری لقب پرفروش‌ترین کنسول سال ۲۰۲۱ میلادی در ایالات متحده آمریکا را یدک می‌کشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا