بازی ویدئویی

پایان پشتیبانی سونی از پلی‌استیشن 3

بعد از گذشت هفت سال از توقف تولید کنسول پلی‌استیشن 3 توسط سونی، ظاهرا پشتیبانی سخت افزاری و خدمات پس از فروش این دستگاه نیز در اواسط اردیبهشت ماه سال آینده خاتمه می‌یابد.

شرکت سونی در طول نسل هفتم کنسول به یادماندنی خود با نام پلی‌استیشن 3 را راهی بازار کرده بود. این کنسول در رقابت با ایکس‌باکس عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشت و رقابت تنگاتنگی را میان این دو شاهد بودیم. بر اساس آمار رسمی، فروش پلی‌استیشن 3 در سراسر جهان از مرز ۸۷ میلیون دستگاه عبور کرده است. البته، این رقم کمتر از فروش کنسول‌های نسل ششم و هشتم ژاپنی‌ها است.

پلی‌استیشن 3 برای اولین بار در سال ۲۰۰۶ میلادی پا به عرصه گذاشت و بعد از سال‌ها استقبال از سوی بازیکنان و بازی‌سازها، در سال ۲۰۱۵ میلادی از رده خارج شد و جای خود را به پلی‌استیشن 4 داد. در واقع، در حال حاضر چیزی بیش از هفت سال از توقف تولید کنسول مذکور می‌گذرد که البته این دستگاه علی‌رغم اتمام پشتیبانی‌ها، هنوز هم برخی از بازیکنان را به خود سرگرم کرده و کاربرانی در اقصی نقاط جهان دارد.

در این میان، ساعاتی پیش شرکت سونی در پیامی رسما اعلام کرد که خدمات پس از فروش و پشتیبانی سخت افزاری از پلی‌استیشن طی ماه آینده متوقف خواهد شد. این بدان معنا است که سونی از این پس هیچ تعهدی برای تعمیر دستگاه و لوازم جانبی آن ندارد و در صورت خرابی، راهی جز تعویض کنسول با مدل‌های جدیدتر نخواهید داشت. ژاپنی‌ها در این بیانیه خاطرنشان کردند که این امر به خاطر اتمام موجودی قطعات صورت می‌گیرد و در ادامه از تمامی کاربران درخواست کرد تا در صورت نیاز به خدمات، درخواست خود را هم‌اکنون ثبت کنند.

شرکت سونی در این زمینه توضیح می‌دهد:

به خاطر تمام شدن موجودی قطعات، خدمات‌رسانی پس از فروش ما نیز به آخر خط می‌رسد. از روز دهم اردیبهشت ماه (مصادف با سی‌ام آوریل سال جاری میلادی) نمی‌توانیم خدمات پس از فروش برای واحد اصلی سری PlayStation 3 CECH-4300 و همه لوازم جانبی آن ارائه کنیم. اگر قصد درخواست این سرویس را دارید، لطفا در اسرع وقت آن را مطرح کنید.

در ادامه، ژاپنی‌ها از حمایت بازیکنان در طول سا‌های اخیر قدردانی کرد. ظاهرا، روز هفدهم اردیبهشت، آخرین فرصت شما برای ثبت خدمات پس از فروش و پذیرش مزاکر پشتیبانی است که در صورت لزوم، باید درخواست خود را به طور آنلاین ثبت کنید. سونی در این باره می‌گوید:

ما صمیمانه از حمایت مستمر شما از محصولات خود تشکر می‌کنیم. خدمات پس از فروش ما به دلیل اتمام موجودی قطعات متوقف خواهد شد. مشتریانی که مایل هستند خدمات پس از فروش مدل مربوطه را داشته باشند، باید تا دهم اردیبهشت و هفدهم اردیبهشت، از طریق خدمات پذیرش تعمیر آنلاین یا مراکز پشتیبانی از مشتریان پلی‌استیشن درخواست خود را ثبت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا