بازی ویدئویی

نتفلیکس به دنبال ارائه بهترین سرویس بازی‌های ویدیویی است

مدیر عامل شرکت بزرگ نتفلیکس چندی پیش در گفت‌وگویی رسما اعلام کرد هدف اصلی این کمپانی ارائه بهترین سرویس بازی‌های ویدیویی برای کاربران است و آن‌ها به حضور عادی در این صنعت اکتفا نمی‌کنند.

تا چند سال پیش صنعت بازی‌های ویدیویی در اختیار سه شرکت بزرگ مایکروسافت، سونی و نینتندو بود و دیگر غول‌های تکنولوژی و سرگرمی برنامه‌ای برای ورود به این حوزه نداشتند. با این حال، صنعت ویدیو گیم بخش جدانشدنی از دنیای سرگرمی است و طی سال‌های اخیر به لطف عملکرد عالی بازی‌های موبایل و تنوع بالای بازی‌ها، افراد بیشتری به این حوزه علاقه‌مند شدند و درآمد‌های هنگفت این صنعت تا حدودی زبان‌زد تمامی شرکت‌ها است.

از این رو، چند وقتی است که غول‌های تکنولوژی و سرگرمی از جمله آمازون، گوگل و حتی نتفلیکس زیرساخت‌های لازم برای ورود قدرتمند به این حوزه را بررسی کرده و مهم‌تر از همه اینکه تا به امروز اقدام‌های زیادی نیز در راستای تداوم فعالیت خود در زمینه‌ی بازی‌سازی انجام داده‌اند. برای مثال، نتفلیکس برای نخستین بار در نوامبر سال گذشته میلادی بود که اولین سرویس بازی‌های ویدیویی خود را راه‌اندازی کرد. به لطف این سرویس، مشترکین شبکه به رایگان می‌توانند به مجموعه‌ای از بازی‌های موبایل دسترسی پیدا کنند و از تجربه‌ی راگان آن‌ها لذت ببرند.

این سرویس اشتراکی در زمان شروع به کار شامل پنج بازی مختلف به نام‌های Stranger Things: The Game و Stranger Things 3: The Game و Card Blast و Teeter و Shooting Hoops بود که در حال حاضر در بیش از ۱۹۰ کشور از طریق دو سیستم عامل اندروید و آی‌او‌اس در دسترس بازیکنان قرار دارد. این اولین و آخرین حضور نتفلیکس در صنعت بازی‌های ویدیویی نیست و این غول سرگرمی چندی پیش استودیوی توسعه‌دهنده‌ی بازی Oxenfree تحت عنوان Night School را نیز خریداری کرد و آن‌طور که به نظر می‌رسد، هدفی جز رقابت با مایکروسافت و سونی برای تصاحب بازار صنعت بازی‌های ویدیویی ندارد.

در همین راستا، ساعاتی پیش مدیر ارشد نتفلیکس در گفت‌وگویی رسما اعلام کرد که این کمپانی در سال جاری میلادی تمامی زیرساخت‌های خود در حوزه بازی‌های ویدیویی را گسترش می‌دهد و هدف اصلی او از حضور در این بازار، ارائه‌ی بهترین سرویس بازی‌های ویدیویی است. رید هستینگز، مدیرعامل نتفلیکس، در این مصاحبه با اشاره به برخی از چشم‌اندازها و اهداف خود، ادعا کرد که کمپانی او صرفا بخشی از صنعت ویدیو گیم را تشکیل نمی‌دهد، بلکه باید در این زمینه بهترین باشد.

رید هستینگز در پاسخ به کیفیت خدمات گیمینگ نتفلیکس توضیح می‌دهد:

ما باید در صنعت بازی‌های ویدیویی بهترین باشیم، چرا که حضور معمولی در این حوزه هیچ فایده و ارزشی برای ما ندارد!

در ادامه، رید هستینگز به صراحت از رقابت با غول‌های بزرگ صنعت بازی‌های ویدیویی از جمله مایکروسافت، سونی و نینتندو اشاره کرد و آن‌طور که از اظهارات این مدیر خلاق به نظر می‌رسد، این شرکت به لطف پشتوانه عظیم مالی، ترسی از چنین رقابت‌هایی ندارد. البته، هستینگز عجله‌ای برای تحقق اهداف خود ندارد و از آنجا که موفقیت در این مسیر زمان‌بر است، نتفلیکس به تدریج با خرید و یا تاسیس استودیوها جایگاه خود در صنعت بازی‌های ویدیویی را محکم‌تر می‌کند.

مدیر عامل این کمپانی می‌گوید:

بدون شک در ابتدای مسیر و شروع کار، ما باید خرید کنیم و سپس به آرامی به سمت جلو قدم بردارید و در نهایت با نهایت سرعت بدویم. ما باید جای خود را در این صنعت محکم کنیم و در نظر داشته باشید که حضور عادی در این صنعت برای ما کاملا بی‌ارزش است. ما باید با ارائه‌ی بهترین سرویس بازی‌های ویدیویی رضایت کاربران خود را جلب کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا