بازی ویدئویی

ناتی داگ از روند بازسازی The Last of Us Part 1 می‌گوید

استودیوی ناتی داگ بار تاکید کرد که تمام سیستم‌ها و ساختارهای The Last of Us Part 1 از نو بازسازی و طراحی شده است.

سری لست آو آس به لطف روایت داستان احساسی، گیم‌پلی مهیج و شخصیت‌پردازی خارق‌العاده لقب یکی از بهترین بازی‌های تاریخ را یدک می‌کشد. اولین بازی از این فرنچایز در سال ۲۰۱۳ میلادی برای کنسول پلی‌استیشن 3 منتشر شد که حسابی تحسین منتقدها برانگیخت و با ورود کنسول‌های نسل هشتم به بازار، استودیوی ناتی داگ (Naughty Dog) نسخه ریمستر بازی را تقدیم هواداران کرد.

با گذشت چیزی در حدود هشت سال از عرضه بازی، چند وقت پیش بود که شرکت سونی با همکاری استودیو ناتی داگ از بازسازی تمام و کمال بازی برای پلی استیشن 5 و رایانه شخصی خبر داد. این عنوان که به The Last of Us Part 1 معروف است، ظاهرا دستخوش تغییرات زیادی شده و به لطف کارگردانی دوباره و طراحی مجدد محیط، کاراکترها و سیستم نورپردازی، کیفیت بصری و گرافیک فنی آن به طرز چشمگیری بهبود یافته است.

در این میان، از آنجا که کمپانی سونی نسخه ریمیک بازی را با قیمت ۷۰ دلار به فروش می‌رساند؛ گروهی از هواداران به این موضوع معترض هستند. این افراد معتقد هستند که این عنوان یک اثر کاملا جدید نیست و نباید با قیمت کامل فروخته شود. در همین راستا، ناتی داگ بارها و بارها توضیح داده که این اثر یک ریمستر و حتی یک ریمیک ساده از بازی اصلی نیست و تمام سیستم‌های آن از نو طراحی شده است.

در تازه‌ترین خبرها، ساعاتی پیش آقای شان اسکیگ، یکی از اعضای استودیو ناتی داگ، در گفت‌وگویی خاطرنشان کرد که نباید بازی The Last of Us Part 1 را به عنوان یک ریمستر ساده در نظر گرفت. او با اشاره به تفاوت ریمیک و ریمستر، اذعان داشت که تمام جلوه‌های بصری، افکت‌ها، کاراکترها و سیستم نورپرداری بازی از نو طراحی شده و به خاطر مجموع این پیشرفت‌ها، این اثر یک ریمیک تمام عیار است.

شان اسکیگ در این خصوص توضیح می‌دهد:

برای من، چیزی که بازی را از ریمستر به یک ریمیک تبدیل می‌‌کند، مجموع تمامی پیشرفت‌ها و بهبودها است. ما با همان شخصیت‌ها، محیط و طراحی هنری که صرفا روی سخت افزارهای بهتر اجرا می‌شوند روبه‌رو نیستیم. ما همه چیز را از نو طراحی کردیم؛  از کارگردانی هنری گرفته تا طراحی شخصیت‌ها و سیستم نورپردازی! از نظر تکنولوژی، تمام چیزهایی که در طول ده سال اخیر یاد گرفته بودیم را در این ریمیک پیاده‌سازی کردیم. البته این بهبودها کاملا با چشم‌انداز نسخه اصلی بازی مطابقت دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا