مقایسه گرافیک ریمیک Silent Hill 2 با نسخه اصلی آن

یکی از طرفداران مجموعه سایلنت هیل به تازگی تصویری را منتشر کرده است که گرافیک ریمیک Silent Hill 2 با نسخه اصلی آن را مقایسه میکند.
اخیرا شاهد معرفی ریمیک بازی Silent Hill 2 و چند عنوان دیگر از سری سایلنت هیل توسط شرکت کونامی (Konami) بودیم. این ریمیک مورد انتظار که توسط استودیوی بلوبر تیم (Bloober Team)، سازنده آثاری چون The Medium،Layers of Fear و Blair Witch در حال ساخت است، با استفاده از موتور قدرتمند Unreal Engine 5 توسعه مییابد و قرار است در تاریخ نامشخصی برای پلتفرمهای رایانههای شخصی و پلیاستیشن ۵ منتشر شود. برخی از طرفداران قبلا دیدگاههای خود را در مورد انتظارات از نسخه بهروزرسانیشده Silent Hill 2 در موتور Unreal Engine 5 به اشتراک گذاشتهاند، اما تریلر رسمی بازی گرافیک این بازی را حتی بالاتر از چیزی که بسیاری از بازیکنان تصور میکردند، افزایش داده است.
بازی Silent Hill 2 که ابتدا در سال ۲۰۰۱ توسط گروه توسعه Team Silent شرکت کونامی منتشر شد، دنبالهای است برای اولین نسخه از مجموعه بازیهای سایلنت هیل و ساخته شده تا یکی نمادینترین عناوین ترسناک تمام دورانها را خلق کند. در بازگشت به سایلنت هیل که در مرکز داستان تمام نسخههای این مجموعه قرار دارد، بازی یک قهرمان جدید را نشان میدهد که پس از دریافت نامهای مرموز از همسر مردهاش، به کاوش و جستجو در سایلنت هیل میپردازد. این قهرمان که جیمز ساندرلند (James Sunderland) در طول ماجراهای خود در سایلنت هیل با برخی از ساکنان مرموز آن روبهرو میرسد و همچنین موجودات هیولاییای را میبیند که از غم و اندوه و ضربههای روحیای او به وجود آمدهاند. بازی Silent Hill 2 پس از انتشار به یک موفقیت تجاری تبدیل شد و همچنین منتقدان زیادی از آن تعریف کردند. علاوه بر این دشمن مخوف و ترسناک این بازی یعنی کله هرمی (Pyramid Head) نیز بسیار معروف شد و حتی به یک نماد تبدیل گشت.
حالا یکی از طرفداران مجموعه سایلنت هیل در تاپیک r/Gaming فروم ردیت (Reddit) با نام کاربری nesatzuke یک تصویر منتشر کرده است که به مقایسه گرافیک ریمیک Silent Hill 2 با نسخه اصلی آن میپردازد. این عکس یک صحنه مشابه را هر دو نسخه اصلی و ریمیک این اثر نشان میدهد. با نگاه به این تصویر بلافاصله میتوان تفاوت وضوح بین دو نسخه را مشاهده کرد، همچنین جنگلهای سرسبز بازی بازسازی شدهاند و در مقایسه با تنها چند درختی که در نسخه اصلی وجود داشتند، شاهد یک جنگل بزرگتر هستیم. همچنین نورپردازی بازی به طور چشمگیری بهبود پیدا کردهاند و بازتابهای قابل مشاهده آن در ساختهی استودیوی بلوبر تیم به ایجاد حس ترس قابل لمس در صحنههای مختلف کمک بسیاری میکند و این یکی از دلایلی است که نشان میدهد چرا بسیاری از تیمهای توسعهدهندهی بازیهای ترسناک به سراغ استفاده از موتور Unreal Engine 5 در پروژههای آینده خود رفتهاند. شما در زیر میتوانید تصویری را که این طرفدار منتشر کرده است، مشاهده کنید: