قیمت کنسول نینتندو سوییچ افزایش پیدا میکند؟

با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر جهان، گمانهزنیهای زیادی در خصوص احتمال افزایش قیمت کنسول نینتندو سوییچ مطرح شده است.
شرکت نینتندو در اوایل سال ۲۰۱۷ میلادی کنسول جدید خود به نام سوییچ را روانه بازار کرد. در زمان عرضه، گمان میرفت که این دستگاه در برابر کنسولهای ایکس باکس و پلی استیشن شکست میخورد و تنها عده محدودی از جامعه بازیکنان را جذب میکند. با این حال، به دنبال حمایت بینظیر نینتندو و انتشار بازیهای جذاب و متنوع، سوییچ به یکی از محبوبترین پلتفرمها در صنعت بازیهای ویدیویی تبدیل شد و در حال حاضر میلیونها نفر کاربر در سراسر جهان دارد.
جالبتر اینکه علیرغم شروع نسل نهم و عرضه کنسولهای جدید ایکس باکس و پلی استیشن به بازار، سوییچ کماکان به روند رو به رشد خود ادامه میدهد. با این وجود، چند وقتی است که به خاطر کمبود شدید قطعات نیمه هادی، تولید این دستگاه مشابه دیگر کنسولها با محدودیتهای زیادی روبهرو شده و چه بسا بر اساس تازهترین گزارش مالی نینتندو، فروش پلتفرم مزبور نسبت به بازه مشابه سال گذشته میلادی چیزی در حدود ۲۳ درصد کاهش یافته است.
تا به امروز قیمت جهانی شماری از محصولات در حوزه تکنولوژی از جمله موبایل در پی کمبود تراشهها در بازار، افزایش چشمگیری داشته و ظاهرا موج گرانی نیز بهزودی صنعت بازیهای ویدیویی را نیز تحت تاثیر خود قرار میدهد. بر این اساس، تاکنون حدس و گمانهای زیادی در خصوص احتمال افزایش قیمت نینتندو سوییچ به گوش رسیده که بسیاری از هواداران این کنسول هیبریدی را نگران کرده است.
در همین راستا، ساعاتی پیش جلسه ارائه گزارش مالی سه ماهه اخیر شرکت نینتندو با حضور جمعی از مدیران و سرمایهگذاران ارشد برگزار شد که در جریان این نشست، آنها رسما اعلام کردند که در حال حاضر هیچ برنامه خاصی برای افزایش قیمت نینتندو سوییچ ندارند. ژاپنیها معتقد هستند که ارائه سرگرمی منحصر به فرد به طیف گستردهای از بازیکنان جز اولویتهای اصلی آنها بوده و بازیکنها نباید نگران افزایش قیمت کنسول در آینده نزدیک باشند.
شونتارو فوروکاوا، رئیس ارشد نینتندو، در این خصوص توضیح میدهد:
ما در حال حاضر به دو دلیل برنامهای برای افزایش قیمت سوییچ نداریم. دلیل اول بدین خاطر است که ارائه سرگرمی منحصر به فرد به طیف گستردهای از گیمرها در اولویت ما قرار دارد. از این رو، ما از افزایش قیمت کنسول اجتناب میکنیم. به علاوه، رقابت ما، انتشار تنوع سرگرمی در جهان است و نینتندو همواره به قیمتگذاری بر اساس ارزش تفریحی که ارائه میدهد، توجه میکند.