بازی ویدئویی

فروش بازی‌ها همچنان از بخش‌های مهم تجارت ایکس باکس است

فیل اسپنسر، رئیس کل ایکس‌ باکس بر این باور است که فروش بازی‌ها هنوز هم جزء اولویت اصلی مایکروسافت بوده و این رویکرد نیز از بخش‌های مهم تجارت ایکس باکس محسوب می‌شود.

بدون هیچ شک و تردیدی، ایکس باکس گیم پس یکی از بزرگ‌ترین برگ برنده‌ مایکروسافت در نسل نهم صنعت بازی‌های ویدیویی به شمار می‌رود؛ سرویس اشتراکی ردموندی‌ها کاتالوگی گسترده و متنوع از بازی‌های ویدیویی را در قالب یک اشتراک ماهانه با قیمتی نسبتا ارزان ارائه می‌دهد. این سرویس به لطف پشتیبانی مستمر مایکروسافت حسابی در میان بازیکنان محبوب شده و در حال حاضر بیش از ۲۵ میلیون کاربر پلتفرم‌های ایکس‌باکس و پی‌سی با عضویت در گیم پس از امکانات آن استفاده می‌کنند.

در این میان، شماری از بازیکنان و حتی توسعه‌دهندگان بر این باور هستند که مایکروسافت چند سالی است که از فروش بازی‌ها فاصله گرفته و با تداوم پشتیبانی‌ها از گیم پس، قصد دارد تا عضویت در سرویس اشتراکی خود را به کلی جایگزین خرید بازی‌ها کند. این بدان معنا است که شاید مشابه صنعت فیلم و سریال، تا چند سال آینده دیگری خبری از فروش بازی در ایکس‌باکس نباشد و علاقه‌مندان برای تجربه‌ی عناوین باید در گیم پس عضو شوند.

در همین راستا، ساعاتی پیش آقای فیل اسپنسر، مدیر ارشد ایکس‌باکس و رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت، در جریان مراسم GDC 2022 (کنفرانس توسعه‌دهدگان بازی) و در گفت‌وگو با خانم سارا باند، مدیر اجرایی ایکس‌باکس، رسما اعلام کرد که علی‌رغم گسترش گیم پس، فروش بازی‌ها هنوز هم بخش مهمی از تجارت ایکس باکس را تشکیل می‌دهد.

این مدیر خلاق اذعان داشت که در ایکس باکس هیچ مدل کسب و کاری نسبت به دیگری برتری ندارد و با توجه به حجم بالای فروش بازی‌ها، این رویکرد نیز جز اولویت‌های اصلی مایکروسافت برشمرده می‌شود. اسپنسر معتقد است که از نظر تجاری، هیچ رویکرد مشخصی وجود ندارد که بتواند پاسخگوی تمامی نیازها و خواسته‌ها باشد. بر این اساس، در صورتی که توسعه‌دهندگان بازی‌های خود را در گیم پس عرضه نکنند، بدین معنا نیست که محصول آن‌ها ارزش تجاری ندارد و یا نمی‌توانند با ایکس‌باکس همکاری داشته باشند؛ چرا که همچنان فروش جداگانه نیز بخش عمده و مهمی از تجارت ایکس باکس را به خود اختصاص می‌دهد.

فیل اسپنسر در این خصوص توضیح می‌دهد:

قصد دارم برای افراد ی که در اینجا نیستند، روشن کنم که برای ما در ایکس باکس هیچ مدل کسب و کاری وجود ندارد که آن‌ها را بهتر و برتر از دیگری بدانیم. برخی از توسعه‌دهندگان به طور مداوم از من می‌پرسند که اگر در سرویس ایکس باکس گیم پس مشارکت نکنیم، دیگر نمی‌توانیم با ایکس باکس همکاری داشته باشیم؟ این دیدگاه کاملا اشتباهی است. ما همواره به خرید و فروش بازی‌ها توسط خرده‌فروش‌ها و بازیکنان توجه می‌کنیم. این شامل بخش مهمی از برنامه‌‌های سود و زیان ما می‌شود و شما به خوبی با این موضوع آگاه هستید. این چیزی است که ما منابع و سرمایه را به سازندگان خود واگذار می‌کنیم تا کارهای بزرگی انجام بدهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا