سونی استودیو Savage Game را خریداری کرد

بخش سرگرمیهای تعاملی شرکت سونی ساعاتی پیش در پیامی به طور رسمی اعلام کرد که استودیو Savage Game را خریداری کرده است.
همانطور که احتمالا اطلاع دارید، در آستانه شروع نسل نهم صنعت بازیهای ویدیویی، دو شرکت مایکروسافت و سونی با تصاحب بازیسازها، استودیوهای بازیسازی خود را گسترش دادند و حتی اوایل سال جاری میلادی بود که خبر خرید شرکت اکتیویژن بلیزارد توسط ردموندیها حسابی غوغا به پا کرد. در ادامه ژاپنیها نیز استودیوی بانجی، خالق سری هیلو، را تصاحب کردند که البته روند خرید کمپانیها به این موارد خلاصه نشده و این خریدها همچنان از سوی هر دو شرکت ادامه دارند.
در همین راستا، ساعاتی پیش بخش سرگرمیهای تعاملی شرکت سونی در پیامی اعلام کرد که استودیوی آلمانی ساواج گیم به جمع خانواده بزرگ پلی استیشن ملحق شده است. این استودیو که در سال ۲۰۲۰ میلادی تاسیس شده، در ساخت بازیهای موبایل تخصص ویژه دارد و در طول دو سال اخیر به لطف تیم باتجربه و خلاق خود، عناوین خارقالعاده و محبوبی را راهی بازار کرده است. هرمن هالست، رئیس ارشد استودیوهای جهانی سونی، میگوید که هدف اصلی پلی استیشن گسترش جامعه خود بوده و همواره به دنبال جذب مخاطبهای بیشتری است.
او معتقد است که در پی خرید ساواج گیم، پلی استیشن پررنگتر از همیشه در حوزه بازیهای موبایل فعالیت میکند. گفته شده این استودیو به دپارتمان تازه تاسیس شده “پلی استیشن موبایل” ملحق میشود که خارج از دپارتمان بازیهای کنسولی خواهد بود. بر اساس اطلاعات منتشر شده، فعالیتهای استودیو Savage Game مستقل از کنسول پلی استیشن بوده، اما ظاهرا از برخی آثار انحصاری و فرست پارتی برای ساخت عناوین هیجانانگیز استفاده خواهد کرد.
در این میان، گروهی بر این باورند که حضور سونی در بازار بازیهای رایانه شخصی و موبایل، لطمه بزرگی را به پلی استیشن و کاربران آن وارد میکند. در همین راستا، هرمن هالست اعلام کرد که ساخت بازیهای موبایل و انتشار عناوین مختلف برای پی سی، به معنی کاهش تعهد در برابر گیمرهای پلی استیشن نیست و آنها همچنان به توسعه آثار ارزشمند ادامه میدهند.
هرمن هالست در این خصوص توضیح میدهد:
همانطور که در گذشته در خصوص انتشار بازیهای خاصی از پلی استیشن برای رایانه شخصی به شما اطمینان داده بودیم، این خریدها و تلاش ما برای فعالیت در سایر پلتفرمها، به هیچ عنوان تعهدمان را در برابر جامعه پلی استیشن کاهش نمیدهد و همچنان شور و اشتیاق وصفنشدنی برای ساخت تجربههای شگفتانگیز تکنفره و داستان محور داریم.