بازی ویدئویی

سازندگان Just Cause روی ساخت بازی مرد آهنی کار می‌کردند

به نظر می‌رسد که سازندگان سری Just Cause در سال‌های گذشته روی ساخت یک بازی جهان باز از ابرقهرمان مرد آهنی مشغول به کار بودند که توسعه این پروژه بنا به دلایلی در سال ۲۰۱۲ میلادی به کلی لغو شد.

استودیوی آوالانچ (Avalanche) به ساخت آثار جهان باز و گسترده معروف است که از برجسته‌ترین عناوین آن‌ها می‌توان به سری جاست کاز اشاره کرد. این استودیو در طول نسل هشتم عناوین مختلفی از جمله جاست کاز ۴ و مد مکس را راهی بازار کرد که البته این آثار چندان باب میل هواداران نبودند و آن‌طور که باید و شاید با استقبال گیمرها روبه‌رو نشدند.

درا این میان، به طور معمول استودیوهای بازی‌سازی اطلاعاتی درباره پروژه‌های لغو شده خود به اشتراک نمی‌گذارند. این در حالی است که کریستوفر ساندبرگ، یکی از بنیان‌گذاران آوالانچ، در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود به یکی از بازی‌های لغو شده استودیو اشاره کرده است؛ پروژه‌ای که اگر محقق می‌شد، میزبان یک بازی جهان باز از شخصیت ابرقهرمانی مرد آهنی بودیم!

ماجرا از این قرار است که کریستوفر ساندبرگ در مصاحبه‌ای خاطرنشان کرد که پروژه ساخت بازی مرد آهنی از سال ۲۰۱۰ میلادی در استودیو آوالانچ کلید خورد و بعد از گذشت دو سال، روند توسعه آن به بن بست رسید. او مدعی است که رویکرد و سیاست‌های یک جانبه شرکت ناشر منجر به لغو این پروژه شد. بر اساس گزارش‌ها، ظاهرا شرکت دیزنی و مارول خواستار تولید هرچه سریع بازی بودند و با افزایش بودجه پروژه، افراد بیشتری را در آوالانچ استخدام کردند.

به گفته ساندبرگ، ساخت بازی مرد آهنی یک پروژه بی‌نظیر بود، اما زمانی که کمپانی ناشر و سایر شرکا بر ساخت و انتشار زود از موعد بازی اصرار کردند، همه چیز به یک باره تغییر کرد. او مدعی است که اگر با خواسته دیزنی و مارول موافقت می‌کرد، نام و اعتبار استودیو از بین می‌رفت.

کریستوفر ساندبرگ در این باره توضیح می‌دهد:

تمام ماجرا همین بود و من تا آخر کار به‌ هم ریخته بودم. قرار بر این بود که با کاهش زمان پروسه ساخت و همچنین افزایش بودجه، چیزی در حدود ۷۰ الی ۸۰ نفر را در تیم پروژه استخدام کنم. مسئولیت من، دعوت از بازی‌سازان باتجربه برای حضور در این پروژه بود. با این حال، زمان توسعه بازی بسیار کوتاه شد؛ به طوری که تحقق آن کاملا غیرممکن بود. اگر ما با آن‌ موافقت می‌کردیم، استودیو را به کلی خراب می‌کرد.

کریستوفر ساندبرگ در ادامه اعلام کرد که بعد از پایان ساخت بازی جاست کاز ۲، او تنها یک سال فرصت داشت تا پروسه ساخت پروژه بعدی را آغاز کند. در این زمان کوتاه، او باید افراد زیادی را در آوالانچ استخدام می‌کرد و فورا به سراغ توسعه بازی مرد آهنی می‌رفت؛ اقدامی که بر اساس ادعای او، غیرممکن به نظر می‌رسید و در نتیجه منجر به لغو این پروژه شد. ذکر این نکته مهم است که کریستوفر ساندبرگ در سال ۲۰۱۹ میلادی استودیو آوالانچ را ترک و استودیوی جدیدی به نام لیکوئید سوردز (Liquid Swords) را تاسیس کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا