رکورد اتمام بازی Elden Ring به زیر ۷ دقیقه رسید!

یکی از اسپیدرانرها و هواداران پروپاقرص Elden Ring به تازگی موفق شده تا بازی را در کمتر از ۷ دقیقه به اتمام برساند.
در حال حاضر چیزی در حدود دو ماه از انتشار بازی پرافتخار الدن رینگ میگذرد؛ اثری که به لطف نوآوریها و گیمپلی جذاب خود به خوبی انتظارهای منتقدها را از یک اثر سولزلایک و نقش آفرینی برآورده کرد و با استقبال بینظیر بازیکنان نیز روبهرو شد. طبق روال همیشگی عناوین استودیوی فرامسافتور، الدن رینگ نیز به سختی بیش از حد گیمپلی و چالشهای زیاد باسفایتها معروف است. همین موضوع باعث شده تا توجه بسیاری از اسپیدرانرها به بازی معطوف شود.
از این رو، در حالی که تعداد زیادی از کاربران هنوز در مراحل ابتدایی بازی به سر میبرند، اما اسپیدرانرها و برخی از استریمرها یکی پس از دیگری رکوردهای جدیدی را در خصصو اتمام هرچه زودتر بازی به ثبت میرساند. در حالی که هفتهی پیش یکی از کاربران یوتیوب این عنوان را در کمتر از ۱۳ دقیقه به پایان رساند، اما رکورد آن دوام زیادی نداشت و کاربری با نام Distortion2 با ثبت ۸ دقیقه و ۵۷ ثانیه، همه را شگفتزده کرد.
با گذشت چند ساعت از ثبت رکورد فوق، این بازیکن با انتشار ویدیویی، از اتمام بازی در عرض ۶ دقیقه و ۵۹ ثانیه خبر داد. جالبتر اینکه او در حین بازی باسفایت Maliketh را هم شکست داده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده، ظاهرا او برای شکستن این رکورد از ترفند زیپینگ استفاده کرده است. این تکنیک به بازیکن اجازه میدهد تا در عرض چند ثانیه به بخشهای مختلف نقشه تلهپورت یا همان جابهجا شود.
به طور معمول، اسپیدرانرها با استفاده از ترفندهایی از جمله اکسپلویت، بدون مبارزه از برخی باسها عبور کند. هرچند، در طول این مسیر، آنها به ناچار باید با Maliketh مبارزه کنند. ناگفته نماند که او به کمک زیپها مستقیما وارد منطقهی Liurnia شده است. علیرغم استفاده از چنین ترفندهایی، بدون هیچ شک و تردیدی، طی تمامی مراحل بازی در طول این مدت زمان کوتاه، بسیار شگفتانگیز است.
دقت داشته باشید Distortion2 تنها اسپیدرانی نیست که به سراغ الدن رینگ رفته، بلکه در حال حاضر شماری از بازیکنان نیز در حال ثبت رکوردهای مخصوص به خود هستند. با این حال، او تا به امروز رکوردهای زیادی را به ثبت رسانده و به طور مداوم در تلاش است تا رکوردهای خود را بهبود ببخشد. ناگفته نماند که اسپیدرانرها صرفا ماموریتهای اصلی بازی را پشت سر میگذارند و در طول تجربهی بازی، به ماموریتهای فرعی و اضافه توجه نمیشود. به علاوه، تمامی دیالوگها و صحنههای سینماتیک نیز در چنین روش تجربهی بازی رد شده و هدف اصلی این است که بازیکن در سریعترین زمان ممکن به پایان بازی برسد.