تنظیمات گرافیکی بازی God of War Ragnarok در پلیاستیشن 5

بخش سرگرمیهای تعاملی شرکت سونی به تازگی جزئیاتی از حالت های گرافیکی بازی God of War Ragnarok در پلی استیشن 5 به اشتراک گذاشته که همه هواداران را شگفتزده کرده است!
اینکه گاد آو وار رگناروک یکی از مورد انتظارترین آثار سال جاری به شمار میرود، برهیچکس پوشیده و پنهان نیست؛ اثری که قرار است با نمایش فیمبول وینتر و ماجراجویی کریتوس و پسرش، آترئوس، در قلمروها، مبارزه از قبل پیشگویی شده نیروهای آزگارد را به تصویر بکشاند. این عنوان کمتر از یک ماه دیگر به دست هواداران میرسد و به همین خاطر، تیم سازنده به مرور اطلاعات مختلفی از محصول خود منتشر میکنند.
حال در تازهترین این خبرها، ساعاتی قبل بخش سرگرمیهای تعاملی شرکت سونی در پیامی اعلام کرد که این بازی در مجموع دارای چهار تنظیم مختلف برای کنسول پلی استیشن 5 است. اولین حالت گرافیکی، Favour Resolution نام دارد که با انتخاب آن، بازی در وضوح تصویر 4K واقعی و نرخ ثابت ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا میشود. افرادی که به دنبال بیشترین کیفیت ممکن هستند، این گزینه مختص آنها است.
حالت دوم بازی به Favour Performance معروف است که با کاهش دینامیکی رزولوشن، نرخ فریم به طور ثابت روی عدد ۶۰ قفل میشود. این حالت مختص افرادی است که همواره بیشترین فریم ریت را در اولویت قرار میدهند. دو حالت دیگر بازی صرفا برای کاربرانی که مانتیور یا تلویزیون آنها از HDMI 2.1 پشتیبانی میکند، در نظر گرفته شده که در صورت انتخاب آنها، نرخ فریم بازی به مراتب افزایش مییابد.
در واقع، سومین حالت گرافیکی بازی این اجازه را به کاربران میدهد که بازی را در رزولوشن 4K واقعی و نرخ ثابت ۴۰ فریم بر ثانیه تجربه کنند. اما خبر خوب این است که بازی جدید خدای جنگ از نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه نیز پشتیبانی میکند و در صورتی که چهارمین گزینه گرافیکی را فعال کنید، وضوح تصویر به طور دینامیکی کاهش یافته و نرخ فریم نیز تا عدد مزبور متغیر خواهد بود.
در ابتدا گمان میرفت که در این تنظیم گرافیکی، بازی به طور ثابت با نرخ ۱۲۰ فریم روی پلی استیشن 5 اجرا میشود که بعد از تحقق رسانه IGN و پرسوجو از شرکت سونی، مشخص شد که در این حالت نرخ فریم بسته به صحنه گیم پلی متغیر بوده و در برخی از صحنههای شلوغ، تا مرز عدد ۶۰ نیز میرسد. هرچند که به طور کلی در این تنظیم نرخ فریم همواره بیشتر از عدد ۶۰ خواهد بود.