بازی ویدئویی

با حالت‌های گرافیکی بازی God of War Ragnarok آشنا شوید

استودیوی سرشناس سانتا مونیکا سونی به تازگی جزئیات کاملی از حالت های گرافیکی بازی مورد انتظار God of War Ragnarok در کنسول‌های پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4 ارائه کرد.

بعد از مدت‌ها انتظارها، سرانجام بازی جدید سری خدای جنگ تحت عنوان رگناروک طی روزهای آینده روانه بازار می‌شود؛ اثری که با روایت ماجراجویی جدیدی کریتوس و آترئوس، حماسه‌ نورس را به پایان می‌رساند. در همین راستا، استودیوی سانتا مونیکا سونی ساعاتی قبل جزئیات کاملی از حالت های گرافیکی بازی روی پلی استیشن 4 و گلی استیشن 5 به اشتراک گذاشت.

بر اساس اعلام تیم سازنده، این بازی در مجموع دارای شش تنظیم مختلف برای کنسول پلی استیشن 5 است. اولین حالت گرافیکی، Favor Performance نام دارد که با انتخاب آن، بازی در رزولوشن دینامیکی (1440p تا 4K) و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود. در حالت دوم، بازیکنان با فعال‌سازی قابلیت High Frame Rate می‌توانند این عنوان را با وضوح تصویر ثابت 1440p و نرخ آنلاک شده و بیش از ۶۰ فریم بر ثانیه تجربه کنند.

همچنین، در حالت سوم، می‌توان ویژگی Variable Refresh Rate یا همان نرخ تازه‌سازی متغیر تصویر را فعال کرد که در این صورت بازی در رزولوشن 1440p و بیش از ۶۰ فریم بر ثانیه (آنلاک شده) اجرا می‌شود؛ با این تفاوت که فریم ریت بازی با نرخ رفرش ریت صفحه نمایش شما همگام شده و روان‌ترین تجربه ممکن از بازی را تجربه خواهید کرد. البته، برای فعال‌سازی ویژگی VRR باید صفحه نمایش یا مانیتور شما از خروجی HDMI 2.1 و تکنولوژی مزبور پشتیبانی کند. این سه تنظیم مختص افرادی است که همواره بیشترین فریم ریت را در اولویت قرار می‌دهند.

ذکر این نکته مهم است که بازی خدای جنگ رگناروک در کنسول پلی استیشن 5 از نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه نیز پشتیبانی می‌کند؛ به طوری که در تنظیمات Favor Performance و فعال‌سازی دو ویژگی VRR و HFR،  در برخی از صحنه‌ها ممکن است که فریم ریت بازی به عدد مزبور برسد. هرچند که این عدد ثابت نبوده و بسته به صحنه گیم‌پلی متغیر است.

حالت چهارم خدای جنگ رگناروک در پلی استیشن 5 به Favor Quality معروف است. در این تنظیم بازی در وضوح تصویر 4K و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود. افرادی که به دنبال بیشترین کیفیت ممکن هستند، این گزینه مختص آن‌ها است. در حالت پنجم و با فعال‌سازی ویژگی High Frame Rate، وضوح تصویر به طور دینامیکی از 2160p تا 1800p کاهش می‌یابد که این موضوع تفاوت چشمگیری در کیفیت بازی ایجاد نمی‌کند. در طرف مقابل، نرخ فریم به عدد ۴۰ می‌رسد که نسبت به نرخ ۳۰ فریم، تجربه روان‌تری از گیم‌پلی را برای بازیکنان به ارمغان می‌آورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا