بازی ویدئویی

بازی Sifu بیش از ۵۰۰ هزار بازیکن دارد

شواهد امر گویای این موضوع است که تعداد بازیکنان بازی محبوب Sifu از مرز ۵۰۰ هزار نفر عبور کرده و این عنوان موفقیت بزرگی را برای استودیوی فرانسوی اسلوکپ (Sloclap) به ارمغان آورده است.

اسلوکپ یک استودیوی مستقل بازی‌سازی در کشور فرانسه است که تعداد قابل‌توجهی از اعضای آن را کارمندان سابق شرکت بزرگ یوبی‌سافت تشکیل می‌دهند. اولین محصول این استودیو، Absolver نام داشت که در سال ۲۰۱۷ میلادی راهی بازار شد. این اثر علی‌رغم یک سری نقاط قوت، نتوانست آن‌طور که باید و شاید نظر بازیکنان را به خود جلب کند و تا حدودی پروژه‌ی آن با شکست مواجه شد.

مدتی بعد از عرضه‌ی بازی، تیم سازنده تصمیم گرفت یک بازی دیگر با محوریت هنرهای رزمی تولید کند. از این رو، آن‌ها با اقتباس از شخصیت معروف جکی چان، اثر جدیدی به نام Sifu خلق کردند. عنوانی که چند روزی از انتشار آن می‌گذرد و به لطف سبک منحصر به فرد و نوآوری‌های جالب، حسابی مورد استقبال بازیکنان قرار گرفته و بازخوردهای مثبتی را از سوی منتقدان دریافت کرده است. داستان بازی درباره‌ی کودکی است که گروهی در بچگی خانواده‌ی او را به قتل رسانده‌اند. حال او به دنبال انتقام‌گیری مرگ خانواده‌ی خود از قاتلان بوده و در این مسیر به استاد ورزش رزمی کونگ فوی تبدیل می‌شود.

حال در تازه‌ترین خبرها، به نظر می‌سد که تعداد بازیکنان بازی Sifu در نخستین هفته‌ی انتشار به بیش از ۵۰۰ هزار نفر رسیده؛ رقمی که بدون یک موفقیت بزرگ و ارزشمند برای استودیوی اسلوکپ به حساب می‌آید. نکته جالب اینجا است که این دستاورد در حالی رقم خورده که بازی به طور انحصاری برای کنسول‌های پلی‌استیشن و پلتفرم رایانه‌ی شخصی عرضه شده و دارندگان ایکس‌باکس از تجربه‌ی آن به کلی محروم هستند. از طرفی، برخلاف بازی پیشین تیم سازنده، سیفو یک اثر داستانی تک‌نفره است.

دقت داشته باشید که دستیابی به جامه‌ی پانصد هزار نفری به معنی فروش پانصد نسخه‌ای بازی نیست و به طور معمول تعداد کاربران ارتباط کاملا مستقیمی با میزان فروش یک بازی ندارد. با این وجود، از آنجا که چیزی در حدود دو هفته‌ی از انتشار بازی می‌گذرد، تقریبا می‌توان تعداد کاربران را با آمار فروش آن یکسان دانست. در مقام مقایسه، بهتر است بدانید که اثر Absolver، ساخته‌ی قبلی اسلوکپ، تا به امروز بیش از ۲۰۰ هزار نسخه فروش داشته است. این در حالی است که سیفو ظرف یک هفته میزبان پانصد هزار بازیکن از اقصی نقاط جهان بوده و مهم‌تر از همه، این موفقیت مختص پلتفرم پی‌سی و پلی‌استیشن است.

بدین ترتیب، می‌توان ادعا کرد که استودیوی اسلوکپ در خلق این عنوان رزمی و ماجراجویی عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است. البته، با توجه به اینکه مکانیزم گیم‌پلی بازی به شدت سخت بوده و سیستم مرگ آن تفاوت زیادی با عناوین همتای خود دارد، بسیاری از گیمرها از تجربه‌ی این عنوان صرف نظر می‌کنند. در واقع، در این عنوان هر بار که بمیرید، یک سال پیرتر از قبل به بازی بازمی‌گردید؛ با این تفاوت که این بار سطح سلامتی کمتری دارید و در عوض توانایی‌های جدیدی یاد گرفته‌اید و آسیب‌های بیشتری را به دشمنان وارد می‌کنید.

خبر خوب این است که کار استودیوی اسلوکپ با سیفو به پایان نرسیده و در آینده‌ی نه چندان دور، اولین بسته‌ی الحاقی بازی در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. در صورتی که تجربه‌ی این عنوان به خاطر چالش‌ها و سختی بیش از حد مراحل چندان باب میل شما نیست، بد نیست اشاره کنم که تیم سازنده در حال حاضر روی به‌روزرسانی جدید بازی مشغول به کار است تا کاربران بتوانند سطح سختی را تا حدودی کاهش دهند. چنانچه در روند گیم‌پلی بازی با چالش‌های متعددی روبه‌رو هستید، مقاله‌ی “۱۲ نکته کاربردی در بازی Sifu” حسابی می‌تواند کمکتان کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا