بازی ویدئویی

بازی Perfect Dark احتمالا یک اثر سرویس محور خواهد بود

شواهد امر گویای این موضوع است که بازی Perfect Dark یک اثر سرویس محور بوده که وظیفه‌ی توسعه این سیستم‌ها به کوری باتلر، یکی از اعضای کلیدی استودیوی کریستال داینامیکس محول شده است.

سری پرفکت دارک برای نخستین بار در سال ۲۰۰۰ میلادی راهی بازار شد. این عنوان که پیش از این توسط استودیوی سرشناس ریر ساخته می‌شد، تا حدودی به فراموش سپرده شده بود؛ تا اینکه با تاسیس استودیوی جدید The Initiative توسط ردموندی‌ها، ریبوت مجموعه در جریان مراسم گیم اواردز ۲۰۲۰ میلادی به نمایش گذاشته شد. این عنوان طی سال‌های اخیر در سکوت خبری مراحل ساخت و توسعه‌ی خود را پشت سر گذاشته و متاسفانه اطلاعات چندان زیادی از آن در دیست نیست.

در این میان، اگر خاطرتان باشد، ماه سپتامبر سال گذشته میلادی بود که کمپانی مایکروسافت در پیامی به طور رسمی اعلام کرد که استودیوی کریستال داینامیکس (Crystal Dynamics) نیز در این پرژوه همکاری می‌کند. در همین راستا، ساعاتی قبل اطلاعات جالبی از صفحه‌ی شخصی کوری باتلر، یکی از اعضای ارشد استودیوی کریستال داینامیکس، در شبکه‌ی اجتماعی لیندکین لو رفت که تا حدودی ما را با رویکرد سازندگان آشنا می‌کند. بر اساس این گزارش‌ها، به نظر می‌رسد که بازی مورد انتظار Perfect Dark در واقع یک اثر سرویس محور خواهد بود.

ماجرا از این قرار است که در صفحه‌ی شخصی کوری باتلر در لینکدین نوشته شده که او به همراه تیم مخصوص به خود روی سیستم کسب درآمد و همچنین سیستم سرویس محور ریبوت پرفکت دارک مشغول به کار است. آن‌طور که پیداست، گویا این بازی‌ساز باتجربه از ماه قبل به تیم سازنده بازی ملحق شده است. بهتر است بدانید که باتلر پیش‌تر وظیفه‌ی مشابهی را در پروژه‌ی Marvel’s Avengers بر عهده داشت.

این اولین باری نیست که گزارش‌های این چنینی از پروژه ریبوت پرفکت دارک منتشر می‌شود. برای مثال، پیش از آن که مایکروسافت به طور رسمی از Perfect Dark پرده بردارد، شایعه شده بود که بازی به صورت اپیزودیک و محتوای فصلی در دسترس بازیکنان قرار خواهد گرفت. به بیان دیگر، توسعه‌دهندگان دقیقا از رویکردی که استودیوی آی‌او اینتراکتیو برای ساخت هیتمن بهره می‌برد، استفاده خواهند کرد.

گفتنی است که استودیوی The Initiative هنوز واکنشی از خود در قبال این گفته‌ها نشان نداده و منابع رسمی نیز ادعای فوق را تایید و یا تکذیب نکرده‌اند. بر این اساس، هنوز نمی‌توان با قاطعیت درباره سرویس محور بودن ریبوت پرفکت دارک اظهار نظر کرد. هرچند، تحقق این موضوع چندان هم دور از نیست؛ چرا که بازی‌های سرویس محور در طول سال‌های اخیر حسابی مورد توجه بازیکنان قرار گرفته‌اند و از همه مهم‌تر، درآمدهای هنگفتنی را نیز برای سازندگان و ناشران خود به همراه می‌آورند. یکی از موفق‌ترین و قدیمی‌ترین آثار سرویس محور، رینبو سیکس سیج نام دارد که به لطف پشتیبانی مستمر یوبی‌سافت، میلیون‌ها بازیکن دارد. از دیگر عناوین پرطرفدار سرویس محور می‌توان به کال آو دیوتی وارزون، فورتنایت و ایپکس لجندز اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا