بازی ویدئویی

بازی Halo Infinite بیش از ۲۰ میلیون بازیکن دارد

شرکت بزرگ مایکروسافت در تازه‌ترین گزارش مالی خود اعلام کرد که تعداد بازیکنان Halo Infinite به بیش از ۲۰ میلیون نفر رسیده و این عنوان رکورد بزرگ‌ترین انتشار سری هیلو را به خود اختصاص داده است.

هیلو یکی از قدیمی‌ترین و مجبوب‌ترین فرنچایزهای ردموندی‌ها به شمار می‌رود که جدیدترین بازی آن با نام هیلو اینفینیت در اواخر سال گذشته میلادی برای پلتفرم‌های هدف راهی بازار شد. به لطف تلاش بی‌وقفه تیم سازنده، علی‌رغم تمامی حواشی‌ها، این اثر از همان ابتدای کار تحسین منتقدان را برانگیخت و بازخوردهای مثبت بازیکنان را به همراه داشت. حال که چند ماهی از عرضه‌ی بازی می‌گذرد، ساعاتی پیش شرکت مایکروسافت گزارش جدیدی از عملکرد تجاری آن به اشتراک گذاشت که مهر تاییدی بر موفقیت این ساخته‌ی ۳۴۳ اینداستریز می‌زند.

به بیان دقیق‌تر، مایکروسافت چندی پیش در جلسه‌ی ارائه‌ی گزارش مالی سه ماهه‌ی اخیر خود که با حضور جمعی از مدیران و سرمایه‌گذاران ارشد این کمپانی برگزار شد، با اشاره به موفقیت‌های چشمگیر Halo Infinite، اعلام کرد که تعداد بازیکنان بازی هم اکنون از مرز ۲۰ میلیون نفر عبور کرده است. در پی دستیابی به چنین جامعه‌ی بزرگی، این عنوان رکورد بزرگ‌ترین انتشار سری هیلو را نیز از آن خود کرده و در حال حاضر از نظر تجاری، بهترین بازی هیلو شناخته می‌شود.

 البته، دلایل متعددی برای دستاوردهای هیلو اینفینیت وجود دارد. یکی از مهم‌ترین این علت‌ها، قطعا انتشار رایگان بخش آنلاین و مولتی‌پلیر بازی است که دارندگان کنسول‌های نسل هشتم و نهم ایکس‌باکس و پلتفرم رایانه‌ی شخصی به رایگان می‌توانند حالت‌های چندنفره این عنوان را تجربه کنند. بدون شک، انتشار رایگان این بخش تاثیر به‌سزایی در گسترش جامعه‌ی بازی گذاشته است. دلیل دوم مربوط به انتشار بازی در سرویس اشتراکی ایکس باکس گیم پس است. در واقع به لطف سیاست‌های چند سال اخیر مایکروسافت، تمامی آثار فرست پارتی و انحصاری ایکس باکس از همان روز نخست به سرویس مذکور اضافه می‌شوند؛ سرویسی که چیزی بیش از ۲۵ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد.

در این میان، دقت داشته باشید که جامعه‌ی بیست میلیون نفری بازی مختص یک پلتفرم خاص نیست و شامل تمامی بازیکنان در کلیه پلتفرم‌ها می‌شود. از طرفی، این گزارش به معنی فروش بیست میلیون واحدی بازی نیست، چرا که تعداد بازیکنان همواره ارتباط مستقیمی با میزان فروش بازی ندارد؛ به خصوص که بخش آنلاین این عنوان رایگان بوده و کاربران ایکس باکس گیم پس نیز به رایگان قادر به تجربه‌ی بخش داستانی آن هستند.

بد نیست اشاره کنم که هیلو اینفینیت تا پیش از عرضه با حواشی مختلفی مواجه شده بود. ماجرا از این قرار بود که در فاصله‌ی چند ماه مانده به انتشار بازی، تیم توسعه‌دهنده اولین تریلر گیم‌پلی بازی را به نمایش گذاشت؛ ویدیویی که به خاطر کیفیت پایین جلوه‌های بصری و گرافیک نه چندان خوب، حسابی مورد انتقاد طرفداران پروپاقرص مجموعه قرار گرفت. به دنبال این اعتراض‌ها، سازندگان به ناچار انتشار هیلو اینفینیت را به سال ۲۰۲۱ میلادی موکول کردند. با این وجود، به نظر می‌رسد که ۳۴۳ اینداستریز به خوبی وظیفه‌ی خود را انجام داده و تاخیر یک ساله این عنوان را از خطر یک شکست تلخ نجات داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا