بازی ویدئویی

بازی‌های انحصاری سونی از روز عرضه راهی پلی‌استیشن پلاس نمی‌شوند

مدیر کل شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی در پیامی رسما اعلام کرد که بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن از همان روز اول عرضه به سرویس پلی‌استیشن پلاس اضافه نمی‌شوند.

بعد از ماه‌ها گمانه‌زنی‌های متعدد، سرانجام دیروز بود که شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی از سرویس اشتراکی خود پرده برداشت. این سرویس در واقع نسل جدید پلی‌استیشن پلاس به شمار می‌رود که در سه سطح مختلف، امکان تجربه‌ی بیش از ۷۰۰ بازی قدیم و جدید را برای کاربران فراهم می‌کند. در حالی که شرکت سونی هنوز فهرست کاملی از عناوین حاضر در این سرویس را به اشتراک نگذاشته، بحث انتشار بازی‌های فرست پارتی و انحصاری پلی‌استیشن در این سرویس اشتراکی ذهن شماری از هواداران را به خود درگیر کرده است.

همان‌طور که احتمالا اطلاع دارید، ایکس باکس گیم پس تا به امروز دستاوردهای بزرگی را برای مایکروسافت رقم زده و طبق تازه‌ترین گزارش‌ها، بالغ بر ۲۵ میلیون کاربر دارد. بدون هیچ شک و تردیدی، یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت این سرویس، عرضه‌ی بازی‌های انحصاری ایکس‌باکس است که از همان روز نخست انتشار در دسترس مشترکین قرار می‌گیرند. از این رو، طرفداران پلی‌استیشن نیز انتظار دارند که ژاپنی‌ها هم رویکردی مشابهی را در پیش بگیرند.

در همین راستا، ساعاتی پیش آقای جیم رایان، مدیرعامل شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی، در پیامی رسما اعلام کرد که رویکرد سونی در قبال انتشار بازی‌های انحصاری در سرویس جدید پلی‌استیشن پلاس مشابه ایکس‌باکس نیست و به خاطر یک سری مسائل از جمله بحث سرمایه‌گذاری استودیوها، در حال حاضر برنامه‌ای برای ارائه‌ی عناوین فرست پارتی از همان روز نخست عرضه در پلاس وجود ندارد.

جیم رایان در این زمینه توضیح می‌دهد:

ما احساس می‌کنیم که در حال حاضر در یک چرخه بسیار خوب با استودیوهای خود قرار داریم که سرمایه‌گذاری در آن‌ها منجر به موفقیت‌ها و پیشرفت‌های جدیدتر می‌شود. بنابراین، این امر امکان سرمایه‌گذاری‌های بیشتر را برای ما فراهم می‌کند. ما این چرخه را دوست داریم و بر این باور هستیم که بازیکنان هم آن را دوست دارند.

مدیر بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی در ادامه اعلام کرد که انتشار بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن از همان روز اول عرضه، رویکردی قدیمی این کمپانی نبوده و آن‌ها در حال حاضر با معرفی سرویس جدید پلی‌استیشن پلاس، به دنبال تغییر سیاست‌های خود نیستند. رایان معتقد است که اگر عناوین فرست پارتی از همان ابتدا به طور رایگان در دسترس مشترکین قرار بگیرد، چرخه‌ی تولید عناوین با کیفیت در استودیوهای پلی‌استیشن شکسته خواهد شد. او در این باره می‌گوید:

در خصوص انتشار بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن در سرویس جدید پلی‌استیشن پلاس، باید بگویم که این یک رویکرد قدیمی نبوده و ما برنامه‌ای برای تحقق آن در سوریس جدید خود نداریم. احساس می‌کنیم که اگر بخوایم محصولات استودیوهای پلی‌استیشن را در این سرویس‌ها عرضه کنیم، چرخه انتشار آن‌ها به کلی شکسته خواهد شد؛ چرا که از آن به بعد، دیگر این حجم از سرمایه‌گذاری در استودیوهای ما غیرممکن خواهد بود. فکر نمی‌کنیم که بازیکنان هم بخواهند که عرضه‌ی بازی‌های فرست پارتی در این سرویس روی کیفیت آن‌ها تاثیر بگذارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا