بازی ویدئویی

ایکس باکس گیم پس ۲۵ میلیون کاربر دارد

بر اساس اظهارات اخیر فیل اسپنسر، تعداد مشترکین سرویس ایکس باکس گیم پس به تازگی از مرز ۲۵ میلیون نفر عبور کرده است.

بدون هیچ شک و تردیدی، راه‌اندازی سرویس ایکس باکس گیم پس یکی از بهترین اقدام‌های ردموندی‌ها در طول نسل هشتم به شمار می‌رود. سرویسی که کاتالوگی گسترده و متنوع از بازی‌های ویدیویی را در قالب یک اشتراک ماهانه با قیمتی نسبتا ارزان برای کاربران ارائه می‌دهد که به لطف آن، شماری از بازیکنان پلتفرم‌های ایکس‌باکس و رایانه‌ی شخصی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی می‌کنند. نکته مهم ماجرا این است که شرکت مایکروسافت از همان ابتدا در راستای گسترش هرچه بیشتر این سرویس با شرکت‌های کوچک و بزرگ بازی‌سازی وارد همکاری شده و گیم پس ماهانه‌ی میزبان بازی‌های جدید و پرطرفداری است که ارزش این سرویس اشتراکی را دو چندان کرده و در حال حاضر به عنوان یکی از مهم‌ترین برتری ایکس‌باکس نسبت به پلی‌استیشن محسوب می‌شود.

اگر اخبار بازی‌ها را در رسانه سرگرمی دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید که مایکروسافت ساعاتی پیش با پرداخت ۶۸.۷ میلیارد دلار، اکتیویژن بلیزارد را رسما خریداری کرد. این معامله‌ی تاریخی که حسابی هم سر و صدا به پا کرده و از طرفی باعث نگرانی کاربران پلی‌استیشن نیز شده، با استقبال بی‌نظیر هواداران ایکس‌باکس به خصوص مشترکین گیم پس روبه‌رو شده؛ چرا که از این پس قرار است تمامی بازی‌های اکتیویژن بلیزارد از جمله کال آو دیوتی از همان روز نخست عرضه راهی گیم پس شوند.

این اولین باری نیست که مایکروسافت با خرید یکی از کمپانی‌های بزرگ، عناوین آن‌ها را به ایکس باکس گیم پس اضافه می‌کند. اگر خاطرتان باشد، با خرید بتزدا نیز شماری از عناوین این شرکت نیز به سرویس مزبور راه یافتند. در این میان، ساعاتی قبل آقای فیل اسپنسر، رئیس کل ایکس‌باکس، در گفت‌وگویی اعلام کرد که تعداد مشترکین سرویس ایکس باکس گیم پس به تازگی به بیش از ۲۵ میلیون نفر رسیده است.

فیل اسپنسر در این خصوص توضیح می‌دهد:

مجموع تعداد مشترکین سرویس ایکس باکس گیم پس در کنسول و رایانه‌ی شخصی از مرز ۲۵ میلیون نفر عبور کرده است.

دستیابی به جامعه ۲۵ میلیون نفری یک موفقیت بزرگ برای ردموندی‌ها برشمرده می‌شود. بهتر است بدانید که این سرویس در اوایل سال گذشته میلادی چیزی در حدود ۱۸ میلیون کاربر داشت که گویا در طول یک سال اخیر توانسته هفت میلیون بازیکن دیگر را نیز به خود جذب کند. در اردیبهشت ماه امسال، تعداد کاربران این سرویس نزدیک به ۲۳ میلیون نفر تخیمن زده شده بود که البته این آمار توسط منابع رسمی تایید و یا تکذیب نشد.

در ادامه، رئیس کل ایکس باکس مدعی است که مشابه خرید بتزدا، تمام تلاش خود را به کار گرفته تا بازی‌های شرکت اکتیویژن بلیزارد را به گیم پس اضافه کند. او در این زمینه می‌گوید:

تا جایی که امکان داشته باشد، تمامی بازی‌های منتشر شده اکتیویژن بلیزارد و همچنین پروژه‌های در دست ساخت آن‌ها را در اختیار مشترکین سرویس ایکس باکس گیم پس در هر دو پلتفرم کنسول و رایانه‌ی شخصی قرار خواهیم داد.

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا