بازی ویدئویی

بازی Call of Duty: Mobile بیش از ۵۰۰ میلیون بار دانلود شده است

شرکت نامدار اکتیویژن ساعاتی پیش در پیامی رسما اعلام کرد که تعداد دانلود بازی Call of Duty: Mobile به تازگی از مرز ۵۰۰ میلیون بار عبور کرده است.

به لطف پیشرفت چشم‌گیر سخت افزارهای گوشی‌ها و بازار پرسود این پلتفرم، چند سالی است که سازندگان بازی‌های ویدیویی به ساخت و توسعه‌ی عناوین خود برای موبایل ترغیب شده‌اند و تاکنون آثار مختلفی از طریق این پلتفرم در دسترس بازیکنان قرار گرفته است. کمپانی اکتیویژن و سری کال آو دیوتی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و بازی موبایل این سری با همکاری شرکت پرآوازه تنسنت در اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی به صورت کاملا رایگان راهی بازار شد. اثری که به لطف گان پلی بی‌نقص و بخش چندنفره‌ی مهیج تحسین منتقدان را برانگیخت و به سرعت در میان بازیکنان محبوب شد.

بر اساس اعلام شرکت ناشر، این عنوان در نخستین سالگرد انتشار خود بیش از ۲۷۰ میلیون بار دانلود شده بود و در طول این مدت شرکت اکتیویژن بالغ بر ۴۸۰ میلیون دلار از طریق سیستم پرداخت درون برنامه‌ای درآمد داشت. حال که روز گذشته در پی انتشار گزارش جدیدی از عملکرد تجاری اکتیویژن در سه ماهه‌ی اخیر، آمار و ارقام جدیدی از تعداد دانلود بازی Call of Duty: Mobile به اشتراک گذاشته شد که بر اساس آن، این عنوان تا به امروز بیش از ۵۰۰ میلیون بار دریافت شده است. گفتنی است که این رقم مختص یک سیستم عامل خاص نیست و شامل تعداد دریافت بازی روی هر دو سیستم عامل اندروید و آی‌او‌اس می‌شود.

در خلال این گفته‌ها، آقای راب کوستیچ (Rob Kostich)، مدیرعامل شرکت اکتیویژن بلیزارد، اعلام کرد که بازیکنان از سال ۲۰۱۹ میلادی تا به امروز بیش از یک میلیارد دلار در این عنوان هزینه کردند. این بدان معنا است که درآمد حاصل از فروش آیتم‌های بازی در طول شش ماه اخیر نزدیک به دو برابر شده و اکتیویژن حسابی از عرضه و محبوبیت بازی سود می‌برد. در ادامه، کوستیچ مدعی است که عرضه‌ی نسخه‌ی موبایل کال آو دیوتی و همچنین اثر بتل رویال کال آو دیوتی وارزون جامعه‌ی این مجموعه را به طرز شگفت‌انگیزی گسترش داده و تعداد کاربران فعال ماهانه این فرنچایز اخیرا به بیش از ۱۵۰ میلیون نفر رسیده است. بخش عمده‌ای از درآمد شرکت اکتیویژن از بخش سیستم پرداخت درون برنامه‌ای آثار کال آو دیوتی تامین می‌شود؛ به طوری که بازیکنان بیش از هرچیزی به خرید محتوای فصلی تمایل دارند.

البته، در نظر داشته باشید که آثار سالانه‌ی این سری هم به خودی خود درآمدهای هنگفتی را برای این کمپانی به همراه دارند و جدیدترین اثر مجموعه به نام Call of Duty: Black Ops Cold War به تازگی از نظر فروش رکوردهای جدیدی را به ثبت رسانده است. به طور کلی، با توجه به موفقیت‌های فوق و درآمدهای باورنکردنی، ظاهرا پشتیبانی اکتیویژن و شرکت تنسنت از بازی موبایل کال آو دیوتی به این زودی‌ها به آخر خط نمی‌رسد و در آینده همچنان شاهد انتشار محتوای جدید برای این عنوان خواهیم بود.

در دیگر خبرهای مرتبط با سری کال آو دیوتی، بد نیست اشاره کنم که ساعاتی پیش کمپانی اکتیویژن در پیامی رسما اعلام کرد که بازی جدید این مجموعه در حال حاضر مراحل ساخت و توسعه‌ی خود را در استودیوی اسلج‌همر گیمز طی می‌کند. گفته شده که بازی برای عرضه در اواخر سال جاری میلادی برنامه ریزی شده و جدا از بخش چندنفره و آنلاین، دارای حالت کمپین و بخش کوآپ است. متاسفانه این عنوان مورد انتظار هنوز به طور کامل معرفی نشده و جزئیاتی از داستان و وقایع آن در دسترس نیست؛ چه بسا که نام و پلتفرم‌های مقصد بازی هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا