بازی ویدئویی

بازی‌های EA Sports، مانند سری FIFA رایگان می‌شوند؟

شواهد امر گویای این موضوع است که بعد از انتشار بازی مورد انتظار فیفا ۲۲، بازی‌های بعدی شرکت EA Sports در قالب آثار رایگان در دسترس بازیکنان قرار خواهند گرفت.تا چند سال پیش انتشار رایگان یک بازی ویدیویی چندان در این حوزه باب نبود و شاید هم انتظار نمی‌رفت که یک بازی رایگان بتواند موفقیت و درآمدهای هنگفتی را برای سازنده خود به همراه بیاورد. با این حال، با ظهور سبک بتل رویال و افزایش محبوبیت سیستم‌های پرداخت درون برنامه‌ای و لوت باکس‌ها، توسعه‌دهندگان به این نتیجه رسیدند که عرضه‌ی رایگان یک بازی هم می‌تواند بخش عمده‌ای از درآمدهای آن‌ها را تشکیل دهد؛ به طوری که بازی فورتنایت جزء یکی از پردرآمدترین عناوین تاریخ صنعت بازی‌های ویدیویی به شمار می‌رود و جدا از آن، تا به امروز بازی‌های مختلفی از جمله کال آو دیوتی وارزون به رایگان در دسترس گیمرها قرار گرفته‌اند.با توجه به اینکه انتشار رایگان یک بازی تا حدودی موفقیت و گسترش جامعه‌ی آن را تضمین می‌کند، چندی پیش شرکت ژاپنی کونامی با معرفی بازی جدید سری پی‌اس تحت عنوان eFootball 2022، رسما اعلام کرد که این بازی ورزشی به صورت رایگان عرضه خواهد شد و تمامی بازیکنان بدون پرداخت هزینه‌ای می‌توانند به تمامی بخش‌های بازی دسترسی داشته باشند. به دنبال اعلام این خبر، شایعه‌های مختلفی نیز در رابطه با سری پرطرفدار فیفا به گوش رسید. برخی از اینسایدرها در گزارشی اعلام کردند که شرکت الکترونیک آرتز نیز رویکرد خود در قبال بازی‌های ورزشی و سالانه‌ی خود را تغییر می‌دهد و به احتمال قوی بعد از بازی FIFA 22 شاهد انتشار رایگان این آثار خواهیم بود.این گزارش‌ها نشان می‌دهند که بازی فیفا ۲۳ یک اثر کاملا رایگان خواهد بود و از ویژگی کراس پلی به خوبی پشتیبانی می‌کند. همچنین، به نظر می‌رسد که دیگر خبری از انتشار سالانه‌ی نسخه‌ی جدید فرنچایز نیست و این مجموعه به یک اثر سرویس محور تبدیل خواهد شد. به بیان ساده‌تر، شرکت الکترونیک آرتز در سال آینده یک نسخه از این سری روانه بازار می‌کند که برای سال‌ها از آن پشتیبانی خواهد کرد. اتفاقی که قرار است برای مجموعه‌ی محبوب اساسینز کرید رخ دهد.در حالی که این گفته‌ها هنوز توسط منابع رسمی تایید و یا تکذیب نشده، ساعاتی پیش داریل هولت (Daryl Holt)، مدیرعامل شرکت EA Sports، در گفت‌وگویی با اشاره به تغییر یک سری از رویکردها، به این شایعه‌ها دامن زد. با استناد بر اظهارات او، گویا این کمپانی در نظر دارد تا در طول پنج سال آینده مدل‌های تجاری و جغرافیایی جدید خود را گسترش دهد و با ایجاد تغییر و تحول‌های عظیم، جامعه‌ی گیمرها خود را به ۵۰۰ میلیون نفر برساند. این در حالی است که بازی‌های EA Sports هم‌اکنون بیش از ۲۳۰ میلیون بازیکن دارند و آن‎طور که به نظر می‌رسد، در طول سال‌های آینده شاهد افزایش چشمگیر تعداد گیمرهای این شرکت و مجموعه‌ها خواهیم بود.اگرچه داریل هولت از ارائه‌ی اطلاعات بیشتر در خصوص گسترش مدل‌های تجاری و جغرافیایی جدید شرکت خود خودداری کرد، اما او معتقد است که به این زودی‌ها مجموعه‌ی فیفا به سراغ یک بازی سرویس محور نمی‌رود. با این حال، هولت این موضوع را نیز به کلی رد نکرد و در گفت‌وگوی خود اعلام کرد که این روزها بیشتر بازی‌ها به سمت سرویس محور شدن گام برمی‌دارند و صنعت بازی‌های ویدیویی به طور مداوم مسیر تکامل و پیشرفت خود را طی می‌کند. از این رو، ممکن است در سال‌های آینده اقدامات مختلفی در این زمینه صورت بگیرد. او در این باره می‌گوید:من فکر می‌کنم که این یک مسیر تکامل بوده و به شیوه‌های مختلفی در صنعت بازی‌های ویدیویی اتفاق می‌افتد. اینکه چگونه بازی‌های ورزشی ما در این سرویس‌ها حضور خواهند داشت را در آینده خواهید دید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا